وقتی می گوییم تنظیم مجدد مقاله علمی پژوهشی ، این بدان معنی است که ما هنگام نوشتن مقاله علمی خود از منابع استفاده کرده ایم ، اما جملات و ترکیب جمله ها را در مقاله خود کپی نکردیم ، یعنی مطالب را به گونه ای بازنویسی می کنیم که هر دو معنای مقاله و مقاله منبع آن را به عنوان یک نسخه ذکر نمی کنند. هنگام بیان یک مقاله علمی ، بسیار مهم است که معنای کامل و دقیق آن را به خواننده منتقل کنید و مخاطب به راحتی می تواند معنی جملات را برای آن درک و جذب کند. بسیاری از افراد با جمع بندی یک مقاله علمی ، آن را بازنویسی می کنند. اشتباه ، باید بگوییم که دو موضوع متفاوت وجود دارد ، و در بخش بعدی مقاله تفاوت بین اصلاح مقاله تحقیق علمی و چکیده را بیان خواهیم کرد:

تفاوت بین پارافریز مقاله و نوشتن چکیده چیست؟


پاراگراف با خلاصه کردن مقاله متفاوت است. هنگامی که یک متن را خلاصه می کنید ، به راحتی ایده اصلی متن را با کلمات و واژگان خود بازگو می کنید و تمرکز بیشتری روی کاهش حجم مطالب دارید. اما در پارافریز ، هدف ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ایده اصلی متن است. در پارافریز ، بر کاهش تعداد جملات تأکید نکنید ، می توانید بیش از متن اصلی بنویسید.

پارافریز عبارت است از بازنویسی متن خاص ، در نتیجه متن تقریباً برابر با تعداد کلمات و اندازه متن اصلی است. اما هنگامی که نتایج تحقیق را گزارش یا توصیف می کنید ، انتظار می رود که مهمترین وقایع را توضیح داده و از اغراق پرهیز کنید. در واقع ، کار شما باید متنی تولید کند که اندازه و تعداد کلمات بسیار کوچکتر از متن اصلی باشد. این تفاوت مهمترین تفاوت بین جمع بندی و پاراگراف است.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 280
برچسب ها : پارافریز مقاله,

تاريخ : يکشنبه 8 فروردين 1400 | 21:23 | نویسنده : عبرتی |